Home

T-Mobile Nederland; Teamgevoel in een tech organisatie

T-Mobile kennen de meeste mensen als het bedrijf voor mobiele telefoons en simkaarten. Martijn Teekens, Pauline van de Graaf- Koppe, Mark Vanhommerig, Lizanne Kohler vertellen over hun werk bij T-Mobile en dat dit meer is dan alleen mobiele telefoons en internetlijnen. T-Mobile is een hypermodern techbedrijf met een unieke cultuur.

Sneller, beter en leuker

Medewerkers bij T-Mobile werken in een cultuur die staat voor elke dag een beetje beter worden, blijven groeien en het beste uit jezelf willen halen en daarmee het beste voor de klant. Martijn Teekens is directeur B2B sales bij T-Mobile. Hij heeft zelf ondervonden hoe het was om te groeien binnen het bedrijf. Hij is in 2003 begonnen als  accountmanager bij T-Mobile en nu staat hij aan het commerciële roer voor de zakelijke markt.

“We willen echt dat al onze medewerkers iedere dag een beetje beter worden. We zorgen ervoor dat er genoeg doorgroeimogelijkheden zijn voor al onze medewerkers. Hierdoor wordt het werk leuker maar, zeker ook uitdagender. Met als gevolg dat je elke dag opstaat om bezig te zijn met iets wat je leuk vindt. Hier proberen we iedereen op hun eigen manier mee uit te dagen.”

Lizanne Kohler is HR Business partner voor T-Mobile. Ze vertelt over haar werk: “We geven onze medewerkers de ruimte en tijd om hun doelen te bereiken. Zo heeft iedere medewerker een opleidingsbudget van €1.000,- per jaar. Daarmee kunnen ze opleidingen/cursussen/workshops volgen waarin ze zichzelf zowel, professioneel als persoonlijk in kunnen verbeteren. Een goed voorbeeld van een cursus die hieraan kan bijdragen is een cursus communicatie, waarin je leert hoe je beter kunt communiceren in je werk.”

Wij staan voor veel meer dan alleen abonnementen en telefoons

T-Mobile is de marktleider op mobiel en sterk groeiende in fiberinternet. Dit op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Waarbij de connectiviteitsdienstverlening in de zakelijke markt ook gecombineerd wordt met slimme diensten waarmee zakelijk Nederland datgene kan doen waar zij het beste in zijn, namelijk ondernemen. 

Veel van onze medewerkers lopen hier dan ook echt met een trots gevoel rond. Het is voor iedereen duidelijk waarom we dit werk doen en dat doen we met z’n allen

Martijn vertelt hierover het volgende: “Ik denk dat een grote groep mensen niet goed op de hoogte zijn van wat je bij T-Mobile allemaal kunt doen als werknemer. Zo hebben we verschillende afdelingen binnen ons bedrijf. Zoals commerciële, operationele en technische teams. Met al deze verschillende afdelingen hebben we een groot doel: Heel Nederland met elkaar verbinden.” 

Mark Vanhommerig is directeur IT bij T-Mobile en voegt hier zelf nog wat mooie woorden aan toe: “Onze medewerkers hebben een grote invloed op de realisatie van onze ambitie en manier waarop we dit werk doen. Dit zie je terug bij onze IT-afdeling. Hier hebben we een fantastisch team waar we aankomende tijd veel mensen voor nodig hebben. We hebben geconcludeerd dat we meer IT-werk binnenshuis willen doen zodat we nog meer impact kunnen maken. “Welke rollen we zoeken?” Denk aan een user experience designer of een Windows systems engineer, maar ook aan een AI of cybersecurity specialist. Dit is nodig zodat we onze service en producten nog beter kunnen maken dan dat ze nu al zijn.” 

Met welk gevoel kijken jullie terug op de Corona periode?

De rol die T-Mobile vervulde was cruciaal, iedereen ging thuis werken, dat was natuurlijk uitdagend, maar als bedrijf zijn we er in geslaagd om heel Nederland verbonden te houden. Dit merkte T-Mobile volgens Pauline tijdens de lockdown periode waarin het duidelijk werd hoe belangrijk bereikbaarheid en verbonden zijn is. 

“Digitale verbinding bleek ineens nog belangrijker. Voor onze klanten, maar ook voor onze eigen medewerkers. Er was veel minder bezoek mogelijk, dus gingen mensen elkaar nog meer opzoeken via mobiele apparaten. We hadden opeens nog meer werk te doen dan gewoonlijk. Van de ene op de andere dag werd de urgentie op ons product heel zichtbaar, je wilt niet dat mensen in zo’n periode verder vereenzamen. Terugkijkend op deze periode merk je dan ook wat voor belangrijke rol je in de samenleving hebt”, vertelt ze.

Trots

Na de lockdown periode werd het voor T-Mobile nog eens duidelijk hoe belangrijk ze voor de samenleving zijn. Pauline van de Graaf houdt zich bezig met de werving en selectie binnen het bedrijf. Volgens haar is het belangrijk om mensen zo goed mogelijk verbonden te houden. “Veel van onze medewerkers lopen hier dan ook echt met een trots gevoel rond. Het is voor iedereen duidelijk waarom we dit werk doen en dat doen we met z’n allen.’” vertelt Pauline. Ze voegt hier nog wat mooie woorden aan toe: “We zijn daarom ook niet zo’n “strakke en formele” organisatie. Dat zien we telkens weer. Een goed voorbeeld hiervan was laatst nog. We hebben toen 300 ouderen uitgenodigd om hier in het hoofdkantoor te komen dineren. Er kwamen gewoon medewerkers op hun vrije zaterdag helpen om deze mensen te bedienen. Dit was zo bijzonder, want dit vragen we helemaal niet van ons personeel. De burgemeester kwam hier zelfs nog langs op z’n magenta gekleurde sneakers. Magenta is DE kleur van T-Mobile, dus dit was natuurlijk erg leuk.”

Martijn vertelt dat als je bij T-Mobile komt werken het iedere dag weer anders is: “Je levert betekenisvol werk. Het is hier echt geen ‘business as usual’. Dat zal je wel merken met hoe snel je hier kan doorgroeien als je echt wilt, we zijn een enorm human bedrijf en inclusief. We hebben ruim vijftig verschillende nationaliteiten binnen onze organisatie en samen maken we het verschil. We willen dat uiteindelijk iedereen met elkaar verbonden kan zijn. We bouwen hier echt op een teamgevoel met als doel om het meest klantgerichte bedrijf zijn. Er heerst een winning vibe binnen ons bedrijf. Dat komt doordat we succesvol zijn en dat ook vieren met elkaar, maar vooral omdat we van onze klanten terug krijgen dat ze onze aanpak waarderen. Door dat oog op onze klanten en medewerkers hebben we een unieke positie voor nu en de toekomst. 

t-mobile-logo

Ontdek T-Mobile

Werken bij een van 's werelds grootste telecomaanbieders

Meer verhalen uit Den Haag

Den Haag

GoodLife Foods, goed eten maakt het leven beter

Productiemanager Tom Janssen en HR adviseur Fatima Ait Bassou zijn vol enthousiasme over hun baan bij GoodLife Foods in Oudkarspel en zijn op zoek naar operators om hun team te versterken.
Den Haag

Familiepark Drievliet: Je moet het ervaren!

Wanneer je als familiebedrijf al 85 jaar bestaat en de derde/vierde generatie zorgt er nog steeds voor dat deze groeiende is, dan mag je daar best trots op zijn. Wat is begonnen als een dorpscafé, met een schommel en een wip en uitgegroeid tot een groot familiepark op 12 ha grond. Het park is open van 1 april tot 1 november en altijd op zoek naar seizoensmedewerkers. Angela Flaton (Horeca en Personeelsmanager) en Daniël van Herp (Personeel en Inkoop) zijn allebei al sinds hun vijftiende werkzaam bij Drievliet, wat alleen maar kan betekenen dat dit een hele leuke plek is om te werken.
Den Haag

Prodemos: Huis voor democratie en rechtstaat

Vlakbij het Binnenhof werd ik warm welkom geheten door Leanne Duiven en Mitchell Wiegand Bruss. Onder het genot van een heerlijke cappuccino vertelden ze mij honderduit over hun werk en kreeg ik een leuke rondleiding door het gebouw.
Den Haag

Dunea: Passie voor duin en water

Chris Bielefeld en Lisanne Belgraver zijn gepassioneerd over het werken bij Dunea. Als enthousiaste corporate recruiters vertellen ze met volle overtuiging over Dunea en wat het bedrijf te bieden heeft aan nieuw talent.
Den Haag

ROC Mondriaan: Waar verbinding met elkaar een begrip is

Wanneer je naar de onderwijsinstelling toe loopt, is het gebouw meteen al een bezienswaardigheid. Met de welbekende Compositie van schilder Piet Mondriaan in de kleuren rood, blauw en geel is de school niet alleen prachtig om te zien, maar ook uniek. Net als haar studenten, medewerkers en de bewuste keuze om alles vanuit ROC Mondriaan zelf te faciliteren.