Home

Ksyos, hét digitale ziekenhuis

Bij hét digitale ziekenhuis voor Nederland, gevestigd in Amsterdam, hebben wij een zeer inspirerend gesprek gevoerd met oprichter en directeur Leonard Witkamp. Samen met 12.000 zorgverleners ziet Ksyos ongeveer 1.500 mensen per dag. En als het aan Leonard ligt, zal dit aantal alleen nog maar gaan groeien. Ksyos is een game changer en precies wat de samenleving nodig heeft..

Snel en efficiënt

“Ruim twintig jaar geleden ben ik met Ksyos begonnen. Ik was toen nog dermatoloog en ik vroeg aan huisartsen of ze mij foto’s wilden doorsturen van hun patiënten en hun klachten. Een ideale oplossing om de wachtlijsten te minimaliseren.

Zo’n 70% van de patiënten die de huisarts op deze manier verwees kon snel en goed geholpen worden en 30% werd alsnog fysiek verwezen. Maar deze 30% was al wel helemaal voorbereid en kon hierdoor efficiënter geholpen worden.

Dat was het begin. In 2005 werden de eerste contracten met de zorgverzekeraars getekend en vanaf dat moment kregen we ruimte voor innovaties en breiden we onze zorgpaden uit naar andere specialismen. We hebben nu zo’n 150 medewerkers en zullen alleen nog maar verder groeien.”

Zonder ingrijpende maatregelen loopt de zorg vast en daarom is digitale transformatie de oplossing. Hierin ligt meteen de innovatiekracht en de missie van Ksyos. Met digitale transformatie houd je gezondheid bereikbaar en betaalbaar voor iedere inwoner van Nederland.

Ksyos levert digitale zorg waar het kan en fysieke zorg waar het moet.

De Airbnb van de zorg

Leonard vertelt enthousiast verder. “Wij zijn een digitaal ziekenhuis geworden sinds 2005. Wij leveren medisch specialistische zorg dichtbij de patiënt, maar onder supervisie -op afstand- van de medisch specialist. Laat ik een voorbeeld geven. Stel je voor dat je patiënt bent en uit een familie komt waar Glaucoom voorkomt. Bij Glaucoom is de oogboldruk meestal te hoog.

Als je dit niet op tijd behandelt, kan het best ernstige gevolgen hebben. Maar zoals we allemaal weten, hebben de meeste specialisten lange wachtlijsten. Zo ook bij de oogheelkunde. Soms moet je wel een half jaar wachten. Wanneer een huisarts samenwerkt met Ksyos, biedt Ksyos de mogelijkheid om sneller te verwijzen mits de patiënt aan de eisen voldoet.

Als dat niet zo is, adviseren wij om de patiënt alsnog door te sturen naar het ziekenhuis. Maar als de patiënt wel met ons matcht, vragen wij of de huisarts de patiënt naar de optometrist om de hoek wil sturen. En die optometrist werkt ook voor Ksyos en weet precies welke onderzoeken er verricht moeten worden.

De voorlopige conclusie gaat via het Ksyos platform naar de Oogarts die het op afstand beoordeelt. Dit consult wordt teruggekoppeld naar de huisarts, die het met de patiënt bespreekt. Zo kijken er uiteindelijk drie medische professionals naar. Ksyos doet eigenlijk precies hetzelfde als een gewoon ziekenhuis, maar dan sneller en op afstand. Helemaal digitaal georganiseerd.

“Ksyos wil nieuwe collega’s aantrekken die zich herkennen in de vier kernwaarden: Doorzetten, Teamplay, Openheid en Plezier.”

Omdat een patiënt niet op een lange wachtlijst hoeft te staan, wil dat nog niet zeggen dat de zorg afstandelijk en vluchtig zal zijn. Integendeel juist. De huisarts handelt samen met de optometrist en de Ksyos Oogarts het verhaal persoonlijk met de patiënt af. Makkelijk, toegankelijk en met aandacht voor de mens. Wij zijn eigenlijk de Airbnb van de zorg.”

Kostenbesparing

Leonard vervolgt gepassioneerd zijn verhaal: “Door efficiënt gebruik te maken van technologie, kan Ksyos de zorgkosten aanzienlijk verminderen. Bij een ziekenhuis zijn de grootste kosten het gebouw, de automatisering en de overhead. Wij hebben die kosten niet en besteden het geld aan innovatie wat leidt tot betere en betaalbare zorgverlening. Dit is een win-win situatie.

De manier waarop we zorg verlenen revolutioneert. In plaats van patiënten op lange wachtlijsten te zetten, biedt Ksyos efficiënte en persoonlijke zorg op maat. De patiënt kan dichtbij huis blijven, heeft lagere kosten en wordt sneller geholpen met de juiste zorg.”

“Ksyos wil nieuwe collega’s aantrekken die zich herkennen in de vier kernwaarden: Doorzetten, Teamplay, Openheid en Plezier. Je doet je werk met passie en gaat er met plezier naar toe, je hebt de drive om de zorg te verbeteren, je bent een doorzetter die bereid is hard te werken en je bent collegiaal.”

Ksyos Academy

“Wanneer je deel wilt uitmaken van deze game changer en het groeiproces, ben je van harte welkom bij Ksyos. We zijn altijd op zoek naar Regio Accountmanagers die bij de huisartsen langs gaan. Als je dit werk leuk vindt en je doet het goed, groei je door naar Key Accountmanager die grote accounts zoals zorggroepen beheert.

“Zelfs na 20 jaar ga ik iedere dag met plezier naar mijn werk. Wat wij hier doen geeft voldoening. Dit is de toekomst. We verkopen het mooiste product van Nederland.”

Als jouw talent ligt bij het trainen of ondersteunen van onze klanten en collega’s kun je ook aan de slag als Implementatie Specialist (trainer) of Supportmedewerker. Ligt je passie bij de IT/ ICT, marketing of compliance, dan ben je hier ook aan het juiste adres.

We hebben een Ksyos Academy waar we je alles zullen leren en bijbrengen met betrekking tot jouw ontwikkeling. We willen je inspireren en stimuleren, zodat we als groot en hecht team Ksyos laten groeien. Wij zijn dé oplossing voor de huidige problemen in de zorg.

Hoe mooi is het wanneer je hier onderdeel van kan uitmaken? Zelfs na 20 jaar ga ik iedere dag met plezier naar mijn werk. Wat wij hier doen geeft voldoening. Dit is de toekomst. We verkopen het mooiste product van Nederland.”

Ksyos groeit! Vanaf heden combineren wij online en fysiek samenwerken vanaf ons mooie kantoor in Amsterdam. Wil jij ook werken aan de gezondheid van heel Nederland?

Stuur jouw sollicitatie naar werkenbij@ksyos.nl

Meer verhalen uit Amsterdam

Amsterdam

AEB Amsterdam: Afval wordt energie

AEB Amsterdam is een afvalbedrijf met meer dan 320 medewerkers dat jaarlijks 1.400.000 ton afval verwerkt en energie opwekt voor meer dan 40.000 huizen. Elke dag brengen ongeveer 500 vrachtwagens verschillende afvalstromen naar AEB Amsterdam.
Amsterdam

Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL)

Met een team van zo’n 1000 collega’s werkt LVNL vanuit verschillende luchthavens in Nederland met het hoofdkantoor op Schiphol-Oost. Op Schiphol- Oost werken luchtverkeersleiders en andere professionals samen om het luchtverkeer in het Nederlandse luchtruim in goede banen te leiden. Ze worden ondersteund door collega’s met gespecialiseerde luchtvaartkennis en maken gebruik van geavanceerde technologieën en moderne informatiesystemen.
Amsterdam

Chipsoft: Impact maken in de Zorg-ICT

Starten bij een nieuwe werkgever is altijd spannend. Bij Maess was dat niet anders. Vanuit haar studie farmakunde ging zij direct aan de slag als software consultant. Ze blikt terug op haar eerste honderd dagen bij ChipSoft.
Amsterdam

Waternet: Het belang van schoon water voor ons allemaal

Bij Waternet werk je met een uniek product: water. In opdracht van de gemeente Amsterdam leveren we samen met ruim 2000 collega’s drinkwater aan 1 miljoen klanten. En zorgen we voor een frisse stad door afval uit de grachten te vissen en 4200 km riolering te onderhouden.
Amsterdam

Hilton: Every job makes the stay

Met 7215 hotels wereldwijd, is Hilton meer dan een begrip. Met trots verwelkomen ze iedere dag weer nieuwe gasten. Ze onderscheiden zich van andere hotels en resorts door hun unieke beleving. Bij Hilton draait alles om het bieden van een onvergetelijke ervaring aan de gasten en een familiaire sfeer voor de werknemers.